8 Eylül 2018 Cumartesi

GÜN İKİ...


İKİNCİ GÜNE BAKIŞ

OBİ'nin ikinci gününde güne başlama zamanında bol bol oyun oynadık. Serbest oyun zamanında oyuncaklarımızla mutfak oyunları kurduk. Yeni meyveler, sebzeler ürettik ve en sonunda kule yapımına geçtik.


Tabletlerimizle tüm oyunları oynamaya çalıştık. Çok kolay başladık hızlıca öğrendik, kuralları keşfettik. Sıramızı bekledik... Bir yetişkin olarak bazen çok sıkıldık bazen çok eğlendik. 

Kebab world'ün heyecanlı dünyası bizi hırslı birer oyuncu haline getirdi :) Ama yine de her zaman en çok müzik yapmayı sevdiğimi farkettim. Bol bol kids piano oynadım. Bir kere daha belli oldu ki resim yapmaktansa müzik yapmaktan daha çok keyif alıyorum..


Veee tabiki oynadığımı oyunlardan bir sonuç çıkardık hem dijital oyun için hem de geleneksel oyunumuz için ayrı birer afiş oluşturduk.





GELENEKSEL OYUN

SPIDER MAN MUTFAKTA








DİJİTAL OYUN KEBAB WORLD


Afişte dijital oyun ve geleneksel oyun hakkında düşüncelerimiz, artıları eksileri, çocuklar açısından nasıl göründüğü yazdığı için ayrıntıya girmiyorum :)

Sonraaaaaa hiç bilmediğim bir dünyaya davet edildim ki adı SCRATCH jr. ( bu arada şuan farkediyorum yazılışında sadece bir adet sesli harf var fazlaca sessiz harf lehçe olmasını bekliyor insan :)) Aslında çok zor bir program değil ama asla kolay da değil. Sanırım biraz pratik gerektiriyor biraz da sabır. Çok fazla deneme yanılma seven bir insan değilim o yüzden sadece bana verilen görevi yerine getirdim çok da ekstra bir ürün çıkmadı ortaya bakınız ek.

Ek

Yukarıda örnekte gördüğünüz kelebek kovalayan bir beagle örneği kendisi köpeğimden esinlenerek yapılmıştır :) Çok başarılı olmasada masa başında uzun süre oturmak bende dikkat dağınıklığı yapıyor. Kısa yoldan öğrendiğimi kendime kanıtlamaya çalıştım sadece :)

Hmm bu arada kavramlar üzerine çalıştık. Ve öğrendiğim kelimeleri gün içerisinde sürekli cümle içinde kullanmaya çalıştım.. Ama tabiki grup olarak daha iyisini yaptık vee bir akrostiş oluşturduk.


Gerçekten müthiş bir ürün oldu vurgulamadan geçemeyeceğim :) Grubumuz adına gururluyum. Sonuç biraz kaynadı ama sanırım birinci olduk. Bir fikir üretmediğimizin farkındayım ama bazen sanat daha değerlidir:) 

Bunları araştırmalarımda ya da öğrencilerimle nasıl kullanırım noktasında;

Sanırım yaratıcılık dersinde Scratch jr' ı aktif bir şekilde kullanmayı düşünebilirim. Tek endişem sınırlı bir çerçevesi olduğu için uzun süreli bir kullanım yerine bir iki hafta faydalanabilinecek bir araç olabileceği. Çocuk edebiyatı derslerinde aktif olarak kullanılabilir aynı zamanda. Araştırmalarım konusunda henüz kafamda bir çerçeve oluşmadı daha sanat ve ayrımcılık temelli çalıştığım için biraz daha bu konu üzerinde düşünmeye ihtiyacım var. Evreka noktasını paylaşacağım...

Oldukça verimli eğlenceli bir gündü. Günün sonunda bir günü aslında bir kaç gün yaşamışım şeklinde algılamaya başladım. Bu durum beni git gide endişelendirmekle birlikte aynı zamanda ne kadar verimli geçtiğini kanıtlıyor....

2 yorum: