12 Eylül 2018 Çarşamba

GÜN BEŞ

BEŞİNCİ GÜNE BAKIŞ

Beşinci günün başlangıcında hocamız Nesrin Işıkoğlu Erdoğan genel olarak neye göre gijital araçları seçmeliyiz nerede ve nasıl kullanmalıyız konularında bahsettik. Ayrıca üç önemli noktaya değindik. İlk olarak NAEYC nin oluşturduğu teknoloji ilkeleri ve dikkat edilmesi gereken konular hakkında kısa bir bilgi edindik. Daha sonra Medya ve Genç zihinler başlıklı AAP 'nin  oluşturduğu önerileri inceledik. Son olarak da Erikson'un Teknoloji vmerkezi ve içinde bulunan araçlar hakkında kısa bir konuşma yaptık. Ve her zamanki gibi küçük gruplara ayrılıp bu üç konu hakkında kendi çalışmalarımızı ürettik.

Biz NAEYC grubu olarak kendi ilkelerimizi oluşturduk. Bu noktada en büyük eksikliğin bir denetleme mekanizmasının olmayışı şeklinde düşünürek yola çıktık. Öncelikle kendimize bir ETSE ( Eğitimde Teknoloji Standartları Enstitüsü ) oluşturduk. Buradaki en önemli fark ETSE 'nin çocuklardan bir danışma kurulu oluşturması çünkü biz çocuklarında karar ve katılım hakkını eğitim her yerinde olduğu gibi teknoloji aşamasında da savunuyoruz. ETSE akademisyen, aile, öğretmen, politika yapıcı ve yazılık geliştirici gibi bir çok alandan insanın bulunduğu bir kurum olmalı. Bu noktada herkesin görüşü oldukça değerli. Peşinden ürettiğimiz TUTEMS ( Türkiye Ulusal Teknoloji Medya Standartları ) eğitimde dikkat edilecek noktaları ve aynı zamanda ilkeleri belirmek için oluşturuldu. Aşağıda da göreceğiniz gibi ayrıntılı bir şekilde kendi standartlarımızı açıkladık.

Ayrıca https://www.commonsensemedia.org/ adresinden önerilen kaliteli dijital içeriklere aile ve çocuk yorumlarına ulaşabiliyoruz. Tutems içerisinde de bazı örneklere yer verdik.



Aynı şekilde dijital okuryazarlığı içinde barındaran bir uygulama ile her yaştan insanın anlayabileceği şekilde PEGI 'nin oluşturduğu gibi uyarı logolarını ulusal düzeyde hem oyun hem film gibi tüm içeriklerde yaygınlaştırılması vurgusu da önemli bir nokta.



Bir diğer grubun üzerinde çalıştığı medya kullanım klavuzu ise daha çok aileleri ve doktorları odak noktasına alan bir çalışma olarak planlanmıştı. Diğer grup ise aktif olarak kullanılan teknoloji araçlarının nasıl olduğunu bizlere sundular. 




Bir diğer oturumda Zeynep Ceren Şimşek hocamız ile birlikte Demonstrasyon dersi yaptık. Teknoloji de nasıl bir noktaya geldiğimiz özellikle konuştuğumuz konu idi. Örnek olarak hiç bilmediğim bir konu Facebook'daki yapay zekalar kendi aralarında bir dil üretip konuşmaya başlamışlar ve dolayısı ile bu uygulamanın fişi çekilmek zorunda kalınmış SKANDAL !. 
Bir diğer ilginç örnek kısır farelere 3D yazıcılar ile yapılan yumurtalıklar yerleştirilmiş ve hamile kalınmaları sağlanmış !!! Gibi gibi bir sürü çarpıcı ve hatta korkutucu örnek. 

Öğrendiğim yeni bir başka konu yıllar önce İngiliz sömürgesi olan Hindistan da ikili sistemde matematik öğretildiği için ve bilgisayar dili de ikili kodlamaya dayandığı için şuan yazılımda oldukça iyi bir noktadalar. Neydim demeyeceksin ne oldum diyeceksin....

Öğleden sonra ise tinkercad ile çalışmaya devam yeni tasarımlar yaptık anahtarlıklar oluşturduk. 
Günün değerlendirmesinde ise günün fikri ödülünü kazandık. Günün fikri bakınız:






Hiç yorum yok:

Yorum Gönder