11 Eylül 2018 Salı

GÜN DÖRT

DÖRDÜNCÜ GÜNE BAKIŞ

Güne başlangıç tam bir merkez uygulaması ile başladı. Üç grup halinde üç farklı dijital oyuncağı inceledik, öğrendik ve bolca oynadık. ilk oynadığımız oyuncağın adı spark ( sphero spark ) kendisinin fotoğrafı ve bir etkinlik yaparken çektiğimiz videoyu aşağıda görebiliriz.

Spark'ın kendisi bu fakat onunla yapabileceğiniz etkinlikler çok çeşitli. Hatta youtube üzerinden birçok videosunu da izleyebilirsiniz. Örnek olarak bir tanıtım videosu https://www.youtube.com/watch?v=1S5lUDvlu3A linkinden izlenebilir. Bizim yaptığımız bir örneklerden bazıları ise şu şekilde;
Spark ile oldukça farklı etkinlikler yapılabiliyor ki kendisi benim en sevdiğim günün robotu oldu. İkinci bir etkinlik olarak çocuklarla sanat çalışabileceğimizi gördük. Boyaları kağıtların belirli bölgelerine yerleştirip onlarla serbest çizimleri spark aracılığı ile yapabildik. Bunun gibi bir çok etkinliği çeşitlendirebileceğimizi düşünebiliriz.
Bir diğer robot olan jimu kendisinin aşağıdaki fotoğrafı var bloklarla çok keyifli bir şekilde oynanabilecek bir robot.
Jimu önüne koyulan engelleri kaldırabiliyor, labirent içerisinde hareket edebiliyor. Biraz ısınabiliyor sadece bu da uzun süreli kullanımlarda bir sorun. Onun dışında hareket kapasitesi aslında bir uzaktan kumandalı arabayı hareket ettirmek gibi. Jimu ile çalışırken ciddiyetim görülmeye değer bakınız;


Önünüzdeki bir engeli kaldırmayı bazen kıl payı ile kaçırabiliyorsunuz lütfen dikkat :) Bir diğer robot DOC başka bir adı var mı tam emin değilim ama daha çok bir masa oyuncağı şeklinde tasarlanmış ve kodlama mantığına dayanıyor. Yaş gruplarına göre robot oyununu değiştirebiliyorsunuz. DOC girdiğiniz kod komutlarına göre alanı içerisinde hareket ediyor ve ulaştırmak istediğiniz hedefe doğru verilen yönergeler doğrultusunda hareket ediyor.

Tabi bu oyunda da zorlandığımız aşamalar olmadı değil. DOC yanlış bir şekilde hareket ettiğinizde size sesli uyarı veriyor ve görevleri tamamlayamadığınızı belirtiyor. Türkçe seçeneğinin olması önemli bir avantaj.

Günün ikinci yarısında üç boyutlu tasarım programı ile çalıştık. Aynı zamanda bu programdan tasarladığınız ürünleri üç boyutlu yazıcılardan çıkartabiliyorsunuz. Tasarımları yaptığımız online bir site var ve burada kendi çalışmalarınızı depolayabiliyorsunuz. https://www.tinkercad.com/ adresinden kayıt olabilir ve kendi tasarımlarınızı oluşturabilirsiniz. En basit olarak yaptığımız ilk bardak tasarımlarından birisi aşağıda;



Ve asla göründüğü kadar basit değil. Fakat ben scratchjr veya scratch yerine tinkercad uygulamasını tercih ederim. Benim için biraz daha kullanılabilir bir uygulama.

Öğleden sonra bu sefer scratch uygulamasının üzerinde çalıştık. Artık biraz daha aşina olduğumuz için bu sefer kodlama sistemleri daha kolay ilerledi ve daha çabuk öğrendiğimi düşünüyorum. Scratch ile ilgili arayüzü görmek indirmek kaydolmak veya kullanmak için https://scratch.mit.edu/ adresini ziyaret edebilirsiniz.

Scratch ile bu sefer bir tık daha üste çıkıp bir adet doğum günü kartı 'msı bir çalışma tasarladık. Kendisini direkt kaydemediğim içi akılda kalması adına video çektim.
Aslında farklı kodlamalar yapabildiğimiz için bir kaç çeşit versiyonu var hatta verilen tepkilere göre karakterinizin de farklı tepkiler vermesini kodlayabiliyorsunuz ama şimdi buraya her çeşidini yüklemeyelim.

Yoğun bir gündü özellikle yeni programlar öğrenmek beyinleri biraz zorluyor. Üstelik tasarım ödevimiz bile vardı. Fakat genel olarak güne baktığımda en çok Spark'tan etkilenmiş olabilirim. Spark ı özellikle kaynaştırma kapsamında farklılıklara saygı etkinliklerinde kullanabileceğimi düşünüyorum. Mesele görme yetersizliği olan bir birey için çocuklardan spark'ı onun yardımcısı olarak kullanmalarını hatta onlara rehber olacak şekilde kodlamalarını bile öğretebiliriz. Böylelikle, en çok eleştiri okları alan, sosyal gelişim konusunda eksik kalan dijital oyunlara yeni bir boyut getirebiliriz.

1 yorum: